Més de 220 docents de primària i secundària participen a les Escoles d’Estiu 2022

11 juliol 2022 | Notícies, Sala de premsa

Un total de 221 docents de primària i secundaria de centres educatius catalans participaran durant el present mes de juliol a les Escoles d’Estiu de l’FCRI. Aquests cursos, que compten amb el suport de Fundació “la Caixa” i estan coorganitzats per l’FCRI i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la UB, UAB, UdG, UdL, UPC, i URV, tenen com a objectiu ajudar els docents a fer més atractius, participatius i experimentals els continguts STEM a les aules.

Els cursos d’estiu, 10 aquesta temporada, plantegen una aproximació educativa aplicada. Els assistents coneixeran de primera mà com dur a terme un conjunt d’experimentacions i de propostes pràctiques realitzables, prioritàriament, amb materials i tècniques a l’abast, i relacionades amb els continguts curriculars. També es reflexionarà sobre diversos aspectes metodològics. La idea és que els participants aprenguin propostes pràctiques per a fer treballs experimentals atractius que puguin engrescar als alumnes.

Entre les temàtiques reflectides enguany pels cursos figuren, per exemple, l’aprenentatge basat en videojocs; l’experimentació a les classes de ciència; la verificació digital de fake news a classe; o la interpretació i confecció de mapes i talls geològics. Els cursos d’estiu són gratuïts i certificats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (cal assistir a un mínim del 80% de les sessions).

Més informació: https://www.fundaciorecerca.cat/ca/escoles-estiu-2022.