La UAB guanya la cinquena edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”

23 juny 2022 | Notícies, Sala de premsa

Ana Sánchez Cano, doctoranda de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), va obtenir ahir el primer premi del 5è concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, en la final celebrada ahir al Movistar Centre Barcelona, la qual va enfrontar els i les finalistes procedents de les 12 universitats catalanes. Sánchez Cano va resultar guanyadora amb la presentació de tesi “Pensa en blau per prevenir pandèmies”, dedicada l’ús de cèl·lules sintètiques per millorar el control de la grip.

El segon premi d’aquest concurs, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i les 12 universitats catalanes, amb el suport del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), va ser per Anna Alfocea, doctoranda de la Universitat de Barcelona (UB), amb la presentació “Desenvolupament i avaluació de ciments de fosfat de magnesi mitjançant l’ús de subproductes i residus industrials”. El premi del públic va recaure en Ana Cristina Reguera, de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), per l’explicació de tesi “Efecto mariposa: del endosoma a la obesidad”.

El concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” planteja el repte d’explicar una tesi doctoral en 4 minuts de forma atractiva i comprensible pel públic general, una fita que ha afrontat, i complert, durant els seus 5 anys de vida  i que es va tornar a demostrar en la final d’ahir, retransmesa per videostreaming a través del canal de YouTube de l’FCRI, tal i com van destacar els membres del jurat.

Enguany, els encarregats de puntuar les presentacions dels doctorands i doctorandes finalistes van estar Cristina Gelpí, secretaria general del CIC; Rubén Permuy, president de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC); Núria Montserrat, professora d’investigació ICREA a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i Premi Nacional de Recerca al Talent Jove 2020; Sílvia Corretge, gerent d’Investigació Clínica de Boehringer Ingelheim; i Jordi Mas, director general de l’FCRI.

Els 12 finalistes (8 dones i 4 homes) havien superat prèviament les proves classificatòries prèvies i finals de les seves universitats, en què han participat 125 concursants. Els premis estan dotats amb 3.000 euros per al primer premi:  2.000 euros per al segon; i 1.000 euros per al del públic.