L’FCRi presenta avui les Rutes de ciència al Campus Gutenberg-CosmoCaixa

18 setembre 2018 | Sala de premsa

Avui, dimarts 18 de setembre, a les 12.00 h (Sala Àgora de CosmoCaixa Barcelona), la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) presenta les seves Rutes de Ciència en el marc de la 8a edició del Campus Gutenberg.

Aquestes jornades són un lloc de trobada entre els professionals del periodisme, la comunicació i la divulgació de la ciència on compartir experiències i discutir sobre diferents canals, formats i eines que s’usen per impulsar la cultura científica. Es tracta d’unes jornades de co-aprenentatge i reflexió amb l’objectiu de millorar la relació entre ciència i societat i analitzar els canvis que s’estan produint.

El Campus Gutenberg-CosmoCaixa és una iniciativa impulsada pel Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental (UPF Barcelona School of Management) i la Fundació Bancària “la Caixa”, en col·laboració amb el Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF), l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), l’Asociación Española de Comunicación Científica (AECC) i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

L’FCRi ha creat, al seu portal de divulgació i turisme científic Surt de recerca per Catalunya, una sèrie d’itineraris basats en recursos turístics amb base científica, que permeten a un públic majoritàriament familiar, planificar visites d’un cap de setmana. El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i els vuits consells comarcals gironins han apostat pel projecte impulsat per l’FCRi treballant conjuntament en la materialització de les Rutes científiques per les Comarques de Girona, integrada per 8 itineraris diferents, un per cada comarca.

La participació de l’FCRi al Campus Gutenberg-CosmoCaixa inclourà, a les 19.00 h, un recorregut guiat per la ruta científica “Einstein i Barcelona”, disponible també a Surt de Recerca per Catalunya.