L’FCRI inicia la campanya de micromecenatge “Ciència per a tothom!” en el 25è aniversari de la Setmana de la Ciència

16 octubre 2020 | Sala de premsa

La Setmana de la Ciència (SC), impulsada per la Fundació catalana per a la Recerca i la innovació (FCRI), és la iniciativa de disseminació del coneixement científic i tecnològic més rellevant de Catalunya, amb prop de 500 activitats. Enguany, la Setmana, que se celebra del 14 al 29 de novembre, fa 25 anys. En aquesta edició tan especial, l’FCRI vol cobrir d’activitats absolutament tot el territori català. Amb aquest objectiu, ha iniciat la campanya de crowfunding Ciència per a tothom! que vol potenciar l’esdeveniment.

La Setmana de la Ciència (SC), impulsada per la Fundació catalana per a la Recerca i la innovació (FCRI), és la iniciativa de disseminació del coneixement científic i tecnològic més rellevant de Catalunya, amb prop de 500 activitats. Enguany, la Setmana, que se celebra del 14 al 29 de novembre, fa 25 anys. En aquesta edició tan especial, l’FCRI vol cobrir d’activitats absolutament tot el territori català. Amb aquest objectiu, ha iniciat la campanya de micromecenatge Ciència per a tothom! que vol potenciar l’esdeveniment.

L’SC ofereix mig miler d’activitats gratuïtes arreu el país: jornades de portes obertes, exposicions, activitats online i virtuals, tallers científics… tot un ventall de possibilitats comunicatives per tots els públics. La situació excepcional viscuda amb motiu de la pandèmia de la COVID-19, fa que la temàtica de l’SC’20 se centri en aquesta malaltia, la seva evolució global i l’estat de la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

Amb l’SC, l’FCRI, conscient que una societat més informada científicament és més lliure, i capaç de fugir de falses notícies, dissemina gratuïtament el coneixement científic i tecnològic en formats entenedors i propers a les persones. La campanya Ciència per a tothom! permet fer donacions de 10, 25 i 50 € o d’altres quantitats (vegeu beneficis fiscals a la pàgina web).

L’objectiu fonamental de la campanya és que els actes de l’SC’20 arribin a tot Catalunya (el 2019 es va arribar a 32 comarques). També es vol augmentar, entre d’altres, el número d’activitats, superat les 500 (l’any passat van ser 494); pujar a 100.000 les persones participants (actualment són 70.000) i augmentar les entitats implicades de les 155 de l’última edició a 200.