L’FCRI i la Cambra desenvoluparan activitats conjuntes de disseminació científica i promoció de la innovació i la recerca

01 octubre 2020 | Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la Cambra de Comerç de Barcelona han subscrit un conveni de col·laboració mitjançant el qual preveuen generar i implementar, en els propers dos anys, diversos projectes i activitats conjuntes de disseminació científica i promoció de la innovació, la recerca i el desenvolupament a Catalunya.

La col·laboració entre l’FCRI i la Cambra, que constituiran equips de treballs conjunts, es basa en l’alt nivell de complementarietat de les seves diferents àrees d’actuació. Els àmbits de treball en comú d’ambdues entitats se centraran en els eixos d’activitats de la Cambra de valor afegit, talent i innovació, startups, digitalització i turisme, així com en l’expertesa de l’FCRI en disseminació científica, foment de les vocacions STEM a les escoles i de promoció de la transferència de coneixement al teixit productiu.

Segons Jordi Portabella, director general de l’FCRI, “l’acord amb la Cambra permetrà explotar múltiples sinergies que reforçaran el paper de disseminació del coneixement científic entre la societat i de pont entre ciència i empresa de l’FCRI, executant projectes conjunts en camps com ara la promoció del talent i la innovació o el turisme científic”.

Per la seva banda Mònica Roca, vicepresidenta primera de la Cambra de Barcelona, considera que l’acord permetrà a la corporació connectar millor el teixit empresarial amb els centres de recerca i investigació. “La Fundació ens ajudarà a entendre el mapa d’investigació català i a establir col·laboracions entre empreses i centres de recerca, que ens permetin promoure la transferència de coneixement cap a la indústria catalana i créixer en valor afegit”, ha conclòs.