El Programa Petits Talents Científics inicia la seva desena edició a Barcelona el curs 2022-2023

14 octubre 2022 | Notícies, Sala de premsa

Organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona (ICUB) i EduCaixa, el programa Petits Talents Científics vol fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d’educació infantil i primària. Aquests curs 2022-2023, que comença actualment, el programa celebra el seu 10è aniversari a la ciutat de Barcelona. Durant un decenni, han participat a Petits Talents Científics 14.464 alumnes i 688 docents de 130 centres escolars barcelonins.

El programa, que té en aquesta nova edició com a temàtica el món de les plantes i el seu paper clau en sostenibilitat, proporcionarà a 75 mestres de 43 escoles de Barcelona un seguit de recursos i orientacions pedagògiques per ajudar a implantar metodologies més participatives i creatives a l’aula. Aquesta formació permetrà la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l’alumnat. Els i les docents es formaran en cursos gratuïts de 20 hores, concebuts amb l’objectiu d’afavorir el treball cooperatiu entre l’equip de mestres de la mateixa escola.

El programa aporta orientacions pedagògiques que ajuden els i les mestres a implementar metodologies més participatives i creatives a l’aula, de les quals resulten els projectes duts a terme a classe durant el curs i presentats, a mode de conclusió i posada en comú a final de curs, per part de l’alumnat de les diferents escoles participants, a les trobades denominades Encontres de Petits Talents Científics.

Cada edició del programa té una temàtica concreta que uneix diversos continguts del currículum educatiu de primària, normalment treballats per separat. Així es fomenta una visió transversal dels continguts entre mestres de cicle mitjà i superior d’educació primària. Les activitats a Barcelona s’inicien a partir del 19 d’octubre d’enguany per al cicle mitjà i superior, i al gener de 2023, per a infantil i cicle inicial de primària, amb el començament de les activitats de formació dels i de les docents participants.

Amb l’impuls de l’FCRI, l’ICUB i EduCaixa, el programa Petits Talents Científics es va iniciar fa 10 anys a la ciutat de Barcelona, i des de llavors, en col·laboració amb diverses administracions i empreses, s’ha estès per diferents punts del territori com ara l’Hospitalet de Llobregat i La Garrotxa.

Vegeu web: https://www.fundaciorecerca.cat/ca/ptcbarcelona.