El president de la Generalitat, Quim Torra, lliura els Premis Nacionals de Recerca 2017

16 octubre 2018 | Sala de premsa

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha destacat aquest vespre que des del Govern, “volem jugar, en el camp de la recercaen peu d’igualtat amb d’altres territoris com el nostre, els quals des d’una posició sobirana poden dedicar tot el seu esforç a desplegar plenament la seva capacitat, la generació de riquesa i de coneixement”.

El cap de l’Executiu ha pronunciat aquestes paraules durant la seva intervenció en l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Recerca 2017, que ha tingut lloc al Teatre Nacional de Catalunya. El president, que ha estat acompanyat per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha subratllat que aquests premis són un reconeixement a “l’excel·lència, l’esforç, el compromís i la dedicació” de la comunitat del coneixement de Catalunya, especialment dels guardonats.

Quim Torra també ha posat de relleu “l’aposta del Govern per fer un país referent en coneixement” i ha afegit que aquest “és el nostre compromís i ambició”. Per aquest motiu, ha explicat, el Govern ha impulsat el Pacte Nacional per la Societat del Coneixement, per tal d’assolir entre tots els agents “un major impacte social del coneixement que generem”.

En un altre moment de la seva intervenció, el president ha assenyalat que “no podem permetre que Catalunya no es trobi entre les nacions que treballin juntes per aquests grans reptes”, ja que “si tenim la determinació de ser un estat pròsper, solidari i just, és necessari que assumim com a propis els desafiaments globals”.

Els guardonats

Els Premis Nacionals de Recerca, que enguany arriben a la seva 28a edició, són les màximes distincions que s’atorguen en l’àmbit de la recerca a Catalunya i amb les quals el Govern, a través de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRi), reconeix l’activitat investigadora dels científics vinculats al nostre país. També es distingeix la col·laboració entre el sector públic i privat, les accions de mecenatge i la divulgació científica a través dels mitjans de comunicació.

Els guardonats d’aquesta 28a edició són:

·         Premi Nacional de Recerca: Roderic Guigó, bioinformàtic, coordinador del Programa de Bioinformàtica i Genòmica del Centre de Regulació Genòmica i professor de la Universitat Pompeu Fabra.
·         Premi Nacional de Recerca al Talent Jove: Nanda Rea, llicenciada en física i doctora en Astrofísica, investigadora titular del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) a l’Institut de Ciències de l’Espai.
·         Premi Nacional de Comunicació Científica: Publicació digital UABDivulga de la Universitat Autònoma de Barcelona.
·         Premi Nacional de Mecenatge Científic: Fundació La Marató de TV3
·         Premi Nacional al Partenariat Publicoprivat en R+I: Cooperative Automotive Research Network (CARNET), hub d’R+I format per SEAT, Volkswagen Group Research i la Universitat Politècnica de Catalunya, per apropar els conceptes de mobilitat de l’automòbil a la mobilitat urbana.

A l’acte també han assistit el secretari d’Universitats i Recerca, Xavier Grau; la secretària d’Empresa i Coneixement, Marta Felip, i els directors generals de Recerca i d’Universitats, Joan Gómez i Josep Pallarès, respectivament, entre d’altres.