El microbiòleg Jordi Mas, nou director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

22 març 2022 | Notícies, Sala de premsa

Jordi Mas i Castellà, doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB) i MBA per ESADE Business School, ha estat nomenat director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) pel patronat de l’entitat. Amb una àmplia experiència en funcions de gestió de l’àmbit de la recerca, així com de direcció de rellevants institucions de l’ecosistema català de coneixement, Mas dirigirà una nova etapa de l’FCRI, entitat fundada el 1986, que divulga la recerca i la innovació entre la societat per fomentar la cultura científica, les vocacions cientificotècniques, la relació publicoprivada i l’emprenedoria en aquest àmbit.

Mas va iniciar la seva carrera professional com a investigador científic en els camps de l’ecologia microbiana i la biotecnologia i ha estat docent a diverses universitats, tan a nivell nacional com internacional. Entre les diverses entitats del sistema català de recerca i innovació on ha desenvolupat tasques directives, figuren la mateixa FCRI, en una anterior etapa; l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR); l’àmbit de Relacions Internacionals de l’antiga Secretaria d’Universitats i Recerca (SUR) de la Generalitat de Catalunya; i el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS). Així mateix, ha publicat nombrosos articles i capítols de llibres sobre innovació, estratègia, emprenedoria, o microbiologia ambiental, entre d’altres.

El nou director general de l’FCRI ha estat també regidor de l’Ajuntament de Sitges (2007-2019). En el període 2011-2019 va exercir com a membre del govern municipal amb responsabilitats diverses: Hisenda i Innovació Pública, Competitivitat i Ocupació, Territori i Sostenibilitat.