Conseller Nadal: “Cal crear un substrat favorable perquè infants i joves arribin amb més naturalitat al món del coneixement científic”

18 novembre 2022 | Notícies, Sala de premsa

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, considera que “cal crear un substrat favorable perquè infants i joves arribin amb més naturalitat al món del coneixement científic”. Nadal ho ha dit en el transcurs de la cloenda de la 27a edició de la Setmana de la Ciència que s’ha celebrat aquest matí a la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB). El conseller Nadal ha expressat que “la Setmana de la Ciència intenta acostar cada any el món de la recerca als més joves per ajudar a crear mentalitat científica i fer-los entendre la importància del que representen la ciència i els avenços científics per a la societat. La Setmana de la Ciència transforma el coneixement científic en gaudi”.

En la seva intervenció, Nadal també ha subratllat la connexió indispensable entre els àmbits universitaris i de la recerca. “No hi ha recerca sense universitats, però tampoc hi ha universitats sense recerca. Molts investigadors dels centres CERCA també són professors universitaris i això demostra la interacció i permeabilitat total i permanent entre els dos sistemes” ha dit el conseller, que ha destacat igualment com “l’entramat de centres de recerca dota a Catalunya d’una musculatura molt potent en l’àmbit central de la recerca científica i la situa al capdavant dels rànquings europeus i les seves universitats en llocs privilegiats”.

La 27a Setmana de la Ciència, que finalitza aquest cap de setmana, haurà comptat amb la participació de més de 40.000 persones en els 360 actes de divulgació científica que s’han organitzat per tot el territori. Un total de 34 comarques i 82 localitats han acollit activitats didàctiques gratuïtes tal com ha anunciat el director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), Jordi Mas i Castellà. En la seva intervenció, Mas ha destacat que “la FCRI continua catalitzant i estimulant, amb la Setmana de la Ciència, l’esforç de divulgació científica amb l’objectiu de construir una cultura científica per a tothom i fomentar les vocacions STEM, el futur de la recerca del nostre país”.

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) organitza cada any, amb el suport del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, la Setmana de la Ciència. En aquesta edició la SC’22 se centrava en la innovació i el coneixement local com a motor de creixement de Catalunya. Aquest fil conductor respon a la voluntat del Govern de Catalunya i de l’FCRI de posar en valor els actius locals en recerca i innovació (R+I ) que hi ha arreu del país.

L’acte de cloenda ha comptat amb la participació del president de la RACAB, Jordi Isern, i ha inclòs una taula rodona sobre innovació i coneixement com a motor de creixement en què han intervingut diversos representants d’administracions i entitats locals, entre ells Josep Monràs i Galindo, president de l’Associació Àmbit B30; Mariona Camps i Bosch, regidora d’Educació i Joventut, Salut i Seguretat de l’Ajuntament d’Olot; i Xavier Castellana i Gamisans, senador d’Esquerra Republicana de Catalunya per Lleida.