450 investigadores i tecnòlogues estan convocades a la 4a Trobada de #100tífiques que se celebra el 4 de febrer

31 gener 2022 | Notícies, Sala de premsa

La Trobada de #100tífiques, que se celebrarà el proper divendres 4 de febrer, entre les 9:30h i les 13:00h, al Paranimf de la Universitat de Barcelona, és la inauguració oficial de la quarta edició del programa #100tífiques, amb què la Fundació Catalana per a la Recerca i la
Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Tecnology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat, volen apropar la ciència a l’escola, posant en valor l’aportació d’investigadores i tecnòlogues, tot creant nous referents femenins capaços d’inspirar noies i nois.

El programa mobilitza 450 científiques, dels àmbits públic i privat, que l’11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, faran xerrades —presencials o online— a més de 400 escoles de tota Catalunya. Amb la Trobada del 4 de febrer es vol propiciar el networking entre les investigadores i tecnòlogues, i reconèixer públicament la contribució de les dones a l’avenç de la ciència.

Aquest reconeixement ve subratllat per la participació a l’acte de la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs; de la consellera de Recerca i Universitats i presidenta de l’FCRI, Gemma Geis; i del conseller d’Educació, Josep González-Cambray, que obriran la jornada al costat del professor Andreu Mas-Colell, president del BIST, i del rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia.

L’agenda de l’acte inclou una conferència central de la professora de Lingüística de la Universitat de Barcelona, Carme Junyent, sobre Gènere i llenguatge; una taula rodona amb Núria Salan, professora de l’ESEIAAT (UPC) i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, i Meritxell Bautista, CEO de Fibracat TV i activista social, moderada per la periodista Núria Jar; i la presentació del projecte Hypatia I, una expedició exclusivament femenina, formada per investigadores i divulgadores científiques catalanes, a la Mars Desert Research Station (MDRS), a Utah (EUA), que reprodueix les condicions d’una hipotètica estació de recerca al planeta Mart.

De les 115 investigadores i 103 escoles que van participar en la primera edició de #100tífiques (2019), hem passat a més de 450 científiques i tecnòlogues i més de 400 escoles tant en l’edició de 2021 (que va ser exclusivament online) com en aquesta de 2022. Aquest creixement ha permès multiplicar també per cinc l’impacte social del programa, i si el 2019 les xerrades de #100tífiques van arribar a 6.500 nenes i nens, el 2021 l’audiència va superar els 34.000 alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO, una xifra que es preveu igualar en l’edició d’enguany.

Podeu consultar el programa aquí.