Sala de premsa

El programa Experiència de l’FCRi tanca el seu tercer curs havent mobilitzat 26 científics emèrits i prop de 6.000 alumnes

CosmoCaixa Barcelona va acollir ahir la cloenda de la tercera edició del programa Experiència, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi). Com part central de l’acte, més de 40 científics emèrits i docents d’ESO van participar al taller pràctic “L’enigma de la ciència”, a l’espai Creactivity del museu. La cloenda va incloure una conferència sobre comunicació científica audiovisual, impartida per Ignasi Arribas, assessor científic de “Quèquicom”, de Televisió de Catalunya, i una ponència final de valoració sobre els tres anys de vida del programa, a càrrec de Digna Couso, directora del Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM - UAB).

El programa Experiència connecta escoles catalanes amb científics jubilats, emèrits o en la última fase de les seves carreres per tal de completar i actualitzar l’educació científica i tècnica dels joves i donar suport al professorat en aquest àmbit (“apadrinament científic”). Un equip de 26 investigadors han protagonitzat al mateix nombre d’escoles catalanes diferents accions de formació científica per a mestres i estudiants els cursos 2015-2016 (amb 3.750 alumnes participants), 2016-2017 (5.000 alumnes) i 2017-2018 (5.930 alumnes).

Aquest programa s’emmarca en l’eix Ciència i Aula de l’FCRi, que vol incrementar les vocacions cientificotècniques i l’interès per la ciència a les escoles. Mitjançant aquest eix, la Fundació aposta pel coneixement i el talent científic com a base socioeconòmica del país. Amb Ciència i Aula, l’FCRi col·labora amb les administracions i diverses institucions (l’Obra Social “la Caixa”, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, entre d’altres) per sistematitzar la presència de la ciència a l’escola i augmentar les vocacions en l’àmbit STEAM, tot donant suport i actualització als docents per a la introducció del mètode científic a les escoles.

26 de juny de 2018

Contacte Premsa