Ley de cookies Aquest lloc web utilitza galetes i tecnologies semblants. Si continua navegant pel lloc web, voldrà dir que n’accepta l’ús. Veure més

Sala de premsa

El programa Experiència de l’FCRi tanca el seu tercer curs havent mobilitzat 26 científics emèrits i prop de 6.000 alumnes
El programa Experiència de l’FCRi tanca el seu tercer curs havent mobilitzat 26 científics emèrits i prop de 6.000 alumnes

CosmoCaixa Barcelona va acollir ahir la cloenda de la tercera edició del programa Experiència, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi). Com part central de l’acte, més de 40 científics emèrits i docents d’ESO van participar al taller pràctic “L’enigma de la ciència”, a l’espai Creactivity del museu. La cloenda va incloure una conferència sobre comunicació científica audiovisual, impartida per Ignasi Arribas, assessor científic de “Quèquicom”, de Televisió de Catalunya, i una ponència final de valoració sobre els tres anys de vida del programa, a càrrec de Digna Couso, directora del Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM - UAB).

El programa Experiència connecta escoles catalanes amb científics jubilats, emèrits o en la última fase de les seves carreres per tal de completar i actualitzar l’educació científica i tècnica dels joves i donar suport al professorat en aquest àmbit (“apadrinament científic”). Un equip de 26 investigadors han protagonitzat al mateix nombre d’escoles catalanes diferents accions de formació científica per a mestres i estudiants els cursos 2015-2016 (amb 3.750 alumnes participants), 2016-2017 (5.000 alumnes) i 2017-2018 (5.930 alumnes).

Aquest programa s’emmarca en l’eix Ciència i Aula de l’FCRi, que vol incrementar les vocacions cientificotècniques i l’interès per la ciència a les escoles. Mitjançant aquest eix, la Fundació aposta pel coneixement i el talent científic com a base socioeconòmica del país. Amb Ciència i Aula, l’FCRi col·labora amb les administracions i diverses institucions (l’Obra Social “la Caixa”, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, entre d’altres) per sistematitzar la presència de la ciència a l’escola i augmentar les vocacions en l’àmbit STEAM, tot donant suport i actualització als docents per a la introducció del mètode científic a les escoles.

 

 

26 de juny de 2018
Barcelona

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe

Cap de Premsa