Escoles d’estiu 2021

CiA_Amgen_Edicio2017_FCRi_FundacioRecerca

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) organitza, un any més, diversos cursos d’estiu en línia adreçats als docents en actiu de qualsevol centre docent de Catalunya, gratuïts i certificats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (cal assistir a un mínim del 80% de les sessions). La majoria de cursos s’adrecen a professors de secundària, però també n’hi ha dos específicament adreçats a mestres de primària.

A més, oferim un curs presencial, el de la Universitat Rovira i Virgili, a Tarragona, que no està certificat pel Departament d’Educació.

Programes i inscripcions

El nombre de places és de 35 per curs, excepte el curs presencial, que té un màxim de 25 places.

Les places es validaran per rigorós ordre d’inscripció. El termini finalitza el dia 18 de juny de 2021 o quan s’exhaureixin les places disponibles.

Adreçats a secundària

– Fer ciència amb les mans: com desenvolupar dispositius, models i experiments engrescadors per als alumnes

Del 12 al 16 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

– Aprenentatge basat en videojocs

Programa inicial. 25 hores. Asíncron, de l’1 al 9 de juliol de 2021 –  Vegeu programa – Inscripció tancada

Programa avançat. 25 hores. Asíncron, del 12 al 20 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

– L’experimentació a les classes de ciència

Universitat de Barcelona. 20 hores. 5, 6, 7, 8 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Places exhaurides

Universitat de Girona. 20 hores. 5, 6, 7 i 8 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

Universitat Politècnica de Catalunya. 20 hores. 5, 6, 7, 8 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Places exhaurides

Universitat de Lleida. 20 hores. 5, 6, 7, 8 i 9 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

Universitat Rovira i Virgili. 20 hores presencials. 5, 6, 7, 8 i 9 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

– Taller “Contra les fake news: verificació digital a l’aula”

15 hores. 5, 6, 7, 8 i 9 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

– Interpretació i confecció de mapes i talls geològics

15 hores. 5, 6 i 7 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Places exhaurides

Adreçat a primària

– Genius Hour

20 hores. Asíncron, del l’1 al 9 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

Del 28 de juny al 2 de juliol de 2021 – Vegeu programa – Inscripció tancada

L’objectiu global dels cursos és ajudar els docents a fer més atractius, participatius i experimentals els continguts CTM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques). Per aconseguir-ho, els cursos plantegen una aproximació eminentment aplicada: els assistents coneixeran de primera mà com dur a terme un conjunt d’experimentacions i de propostes pràctiques realitzables, prioritàriament, amb materials i tècniques a l’abast, i relacionades amb els continguts curriculars. També es reflexionarà sobre diversos aspectes metodològics. La idea és que els participants aprenguin propostes pràctiques per a fer treballs experimentals atractius que puguin engrescar als alumnes.

Els cursos compten amb el suport de Fundació “la Caixa” i estan coorganitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.