Escoles d'estiu 2020

Escoles d'estiu per a docents - Edició 2020

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) organitza, un any més, diversos cursos d’estiu adreçats als docents en actiu de qualsevol centre docent de Catalunya, gratuïts i certificats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (cal assistir a un mínim del 80% de les sessions). La majoria de cursos s’adrecen a professors de secundària, però també n’hi ha un específicament adreçat a mestres de Primària.

Enguany, a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el nombre de cursos s’ha hagut de reduir i alguns s'impartiran en línia. En el cas de les modalitats presencials, només hi haurà 15 places disponibles (per tal de mantenir la distància de seguretat), mentre que a la formació en línia el màxim de places serà de 30 persones. En ambdós casos la seva assignació es farà per estricte ordre d’inscripció.

Programes i inscripcions

Les inscripcions es validaran per rigorós ordre d’inscripció. El termini d'inscripció finalitza el dia 25 de juny de 2020.

Adreçats a secundària

Fer ciència amb les mans: com desenvolupar dispositius, models i experiments engrescadors per als alumnes

Curs a Barcelona en modalitat presencial* (del 13 al 15 de juliol de 2020) – vegeu programaInscripció tancada

Noves perspectives en l’ensenyament de les biociències - Programa Amgen Teach

Curs a Barcelona en modalitat presencial* (del 6 al 9 de juliol de 2020) – vegeu programa Inscripció tancada

Aprenentatge basat en videojocs

Curs en modalitat en línia (del 6 al 10 de juliol de 2020) – vegeu programa Inscripció tancada

Adreçat a primaria

Genius Hour

Curs en modalitat en línia (de l'1 al 3 juliol de 2020) – vegeu programaInscripció tancada

*En el cas dels cursos presencials no està garantida la certificació per part del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, si bé la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació lliurarà el seu propi certificat que es podrà validar presentant-lo al Servei Territorial corresponent perquè puguin incloure'l al seu expedient de formació. Així mateix, la programació es pot veure alterada segons l’evolució de la COVID-19 i les recomanacions de les autoritats sanitàries.

L’objectiu global dels cursos és ajudar els docents a fer més atractius, participatius i experimentals els continguts CTM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques). Per aconseguir-ho, els cursos plantegen una aproximació eminentment aplicada: els assistents coneixeran de primera mà com dur a terme un conjunt d’experimentacions i de propostes pràctiques realitzables, prioritàriament, amb materials i tècniques a l’abast, i relacionades amb els continguts curriculars. També es reflexionarà sobre diversos aspectes metodològics. La idea és que els participants aprenguin propostes pràctiques per a fer treballs experimentals atractius que puguin engrescar als alumnes.

Els cursos compten amb el suport de Fundació "la Caixa" i estan coorganitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.