Escola de tardor per a docents - 2020

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) organitza, per primer cop, tres activitats formatives de tardor adreçades als docents de primària i secundària en actiu de qualsevol centre de Catalunya. Son gratuïtes i certificades pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (cal assistir a un mínim del 80% de les sessions).

A causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, la formació s’impartirà íntegrament en línia i el màxim de places serà de 30 persones. L’assignació es farà per estricte ordre d’inscripció.

Proposta formativa

Per a secundària:

- Curs "Usos educatius dels videojocs". Durada: 20 hores. Dates: del 9 al 27 de novembre.

Vegeu programa  - Inscripció

- Taller “Rebatint les fake news a l’escola”. Durada: 10 hores. Dates: 2, 9, 16 i 23 de novembre.

Vegeu programa  - Inscripció tancada

Per a primària:

- Curs "Fer ciència amb les mans". Durada: 20 hores. Dates: 2, 3, 9, 10, 16, 17, 23 i 24 de novembre.

Vegeu programa - Inscripció

L’objectiu global és ajudar els docents a fer més atractius, participatius i experimentals els continguts CTM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques). Per aconseguir-ho, la formació planteja una aproximació aplicada: els assistents coneixeran de primera mà com dur a terme un conjunt d’experimentacions i de propostes pràctiques realitzables, prioritàriament, amb materials i tècniques a l’abast, i relacionades amb els continguts curriculars. També es reflexionarà sobre diversos aspectes metodològics. La idea és que els participants aprenguin propostes pràctiques per a fer treballs experimentals atractius que puguin engrescar als alumnes.

La formació compta amb el suport de Fundació "la Caixa" i està coorganitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.