Ciència i Societat

26 Oct 2020
2n Concurs "Els monòlegs del Club de la Ciència"

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) aposta per nous formats de divulgació científica en català i convoca la 2a edició del concurs “Els monòlegs del Club de la Ciència”, la final del qual es portarà a terme en el marc de la Setmana de la Ciència 2020 (del 14 al 29 de novembre). La iniciativa vol promoure la comunicació de la ciència en llengua catalana de manera sintètica, amena i entenedora, mitjançant monòlegs de 3 minuts a càrrec d’estudiants i professionals de l’àmbit de la recerca i la tecnologia.

Pot participar-hi qualsevol persona, major d’edat, que cursi estudis o exerceixi professionalment a àrees relacionades en l’àmbit de la ciència i/o tecnologia, inclosa la docència preuniversitària especialitzada en ciències. Se n’exclouen els professionals dels mitjans de comunicació i de les arts escèniques. Els millors 8 monòlegs passaran a la final, que es farà en directe, en una data encara no fixada, en el marc de la Setmana de la Ciència 2020. El primer premi estarà dotat amb 1.000 euros i la possibilitat de participar en tres actuacions del grup Big Van Ciència durant 2021; el segon, amb 600 euros i el tercer, amb 400 euros.

El monòleg presentat, que haurà de ser inèdit i en català, no haurà pogut ser difós prèviament per cap mitjà, ja sigui a esdeveniments presencials o per Internet. Les persones participants hauran d’enviar un vídeo on hauran d’interpretar un monòleg en català que tingui com a base un tema científic i/o tecnològic, de màxim 3 minuts de durada. La gravació es podrà fer en qualsevol dels formats següents: .MP4, .MPG, .MOV, .FLV, .WMV i no podrà excedir de 75 megabytes de mida. El vídeo no podrà anar acompanyat d’edició ni d’efectes especials i no s’hi podran utilitzar presentacions tipus PowerPoint o d’altres dispositius electrònics.

Més informació i inscripció: https://setmanaciencia.fundaciorecerca.cat/frontend/monolegs.asp

CIÈNCIA I SOCIETAT -

Fins al 26 d'octubre de 2020