Ciència i Aula

11 Nov 2020
Convocatòria 10a edició Concurs de vídeos científics X(p)rimenta (nous terminis)

A causa de l’emergència sanitària causada per la COVID-19 i el tancament dels centres escolars, i com a conseqüència l’afectació en la inscripció i enviament de vídeos al concurs X(p)rimenta, l’organització del premi ha decidit ajornar-ne els terminis, com a mesura extraordinària.

Els nous terminis que s’han fixat són els següents:

11 de novembre de 2020: data límit per enviar els vídeos.

4 de desembre de 2020: publicació dels finalistes.

16 de desembre de 2020: acte de lliurament de premis i guardons.

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), convoquen el concurs X(p)rimenta. Aquesta iniciativa cerca alumnes i professors que vulguin fer experiments científics interessants i que els filmin en vídeo. Els millors rebran diferents premis i s’incorporaran al portal divulgatiu de l’FCRI Recerca en Acció.

Aquesta pionera iniciativa de disseminació científica, que compleix una dècada amb plena vigència i amb nivells sempre creixents de participació, obre la seva convocatòria fins el 15 de maig, i compta enguany amb el patrocini de SERHS hotels; el suport de Pendulum, el MMACA i el grup El Nanoescopista; i la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, EduCaixa “la Caixa”, l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Physics!.

X(p)rimenta s’adreça a professors i alumnes de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius. Es tracta de filmar un experiment senzill en vídeo amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic o tecnològic interessant. Els vídeos han de ser de durada curta (màxim de 3 minuts) i cada grup escolar pot participar amb diversos vídeos (vegeu les Bases).

CIÈNCIA I AULA -

11 de novembre de 2020