Ciència i Aula

10 Mai 2019
Concurs de vídeos de ciència X(p)rimenta 2019

Per vuitè any consecutiu, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), convoquen el concurs X(p)rimenta, que cerca alumnes i professors que vulguin fer experiments científics interessants i que els filmin en vídeo. Els millors rebran diferents premis i s’incorporaran al portal de l’FCRi Recerca en Acció.

La iniciativa, oberta fins al 10 de maig, compta enguany amb el patrocini de Turalcat (Confederació del Turisme Rural i l’Agroturisme de Catalunya) i amb el suport de l’Associació  Pendulum, el MMACA, Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona (CCiTUB), així com amb la col·laboració d’Obra Social “la Caixa” i el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC).

X(p)rimenta s’adreça a professors i alumnes de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius. Es tracta de filmar un experiment senzill en vídeo amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic o tecnològic interessant. Els vídeos han de ser de durada curta (3  minuts) i cada grup escolar pot participar amb diversos vídeos.

S'hi atorgaran tres Premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria (Primària, Secundària, i Batxillerat-Cicles formatius).

Els vídeos guardonats amb Premis i Mencions podran seran penjats a Recerca en Acció per tal que serveixin d’exemple a qualsevol persona interessada i alimentin la base de dades d’experiments del portal. Els premis s’entregaran en un acte que tindrà lloc el mes de juny al Campus de Castelldefels de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Per a dubtes i consultes us podeu adreçar a:  xprimenta@fundaciorecerca.cat.

Per a més informació sobre les bases i com inscriure-s'hi, cliqueu aquí

CIÈNCIA I AULA -

Fins al 10 de maig de 2019