Més de 200 alumnes han participat al Fòrum d’Experiències de Petits Talents Científics l’Hospitalet

24 maig 2022 | Notícies, Sala de premsa

Més de 200 estudiants de primària de l’Hospitalet de Llobregat han posat avui en comú, en la trobada final “Fòrum d’Experiències”, celebrada al Centre Cultural Tecla Sala, els diferents treballs realitzats a les aules dins del programa Petits Talents Científics, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI). Es tracta del  segon curs consecutiu en que l’Ajuntament de l’Hospitalet desenvolupa aquest programa en vuit escoles de la ciutat.

L’objectiu de Petits Talents Científics és fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències entre l’alumnat d’educació infantil i primària. En aquesta segona edició participen les escoles la Marina, Ernest Lluch, Pompeu Fabra, Pau Vila, Màrius Torres, Joan Maragall i Lola Anglada i l’Institut Escola Pere Lliscart.

Al llarg de tot el matí, l’alumnat ha exposat els treballs que han realitzat dins d’aquest programa, centrats en el tema “Investiguem la matèria”, amb investigacions i experiments com ara els estats de l’aigua, com es pot generar una explosió amb aliments que tenim a casa, l’oxidació de les pomes i l’estat de la matèria. La jornada s’ha estructurat en tres blocs i s’ha desenvolupat al llarg del matí.

Petits Talents Científics proporciona als centres educatius recursos i orientacions pedagògics que ajuden els mestres a implantar metodologies més participatives i creatives a l’aula. Aquests recursos permeten la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l’alumnat.

El programa té especial cura dels aspectes metodològics i didàctics per tal que els continguts científics quedin ben inserits dins un esquema pedagògic coherent amb els continguts curriculars de primària. Consta de 20 hores de formació reconegudes pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i es fa en col·laboració amb els Serveis Educatius de L’Hospitalet, a través del Centre de Recursos Pedagògics (CRP). Es desenvolupa en sessions que alternen els formats telemàtic i presencial sota el tema “Investiguem la matèria”.

Finalitzada la formació, els mestres han de traslladar els coneixements adquirits a l’aula. Posteriorment, s’organitza una trobada, el Fòrum d’experiències, fet avui, en el qual els centres educatius que hi han participat exposen els seus treballs d’investigació en l’aula.