Amgen Foundation Science Teachers Training Initiative ASTTI: “Salut i ecologia”

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
</head>
<body>

</body>
</html>

Per segon any, l'FCRi va presentar una nova edició del Programa Amgen Teach, adreçat a docents d’Ensenyament Secundari centrat en la temàtica “Salut i ecologia”.

L’objectiu del Programa de formació Amgen Teach 2015-16 va ser proporcionar als professors de secundària una visió actual sobre  la relació entre l’ecologia i la salut humana. El programa es va estructurar en 5 tallers per a 20 docents cadascun,  de 20 hores de durada, realitzats entre l’octubre de 2015 i el maig de 2016,  amb valor curricular atorgat pel Departament d'Ensenyament.

Els tallers van tractar diversos aspectes sobre els impactes de la contaminació atmosfèrica, la qualitat de l’aigua, i el canvi climàtic sobre la salut, així com la influència dels factors ambientals sobre els aspectes neurològics. Per desenvolupar aquestes temàtiques es va comptar amb la col·laboració d’experts i centres de recerca punters en el seu àmbit, com ara el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental CREAL, el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals CREAF, l'Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l’Aigua IDAEA i la Universitat de Barcelona. També hi haver sessions de caire metodològic sobre l’aprofitament pedagògic a l’aula d’aquests continguts.

Amgen Teach és un programa de tres anys de durada que vol fomentar l’interès dels estudiants per les carreres científiques mitjançant l’actualització dels coneixements de 300 professors de secundària. La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació FCRi és l’únic partner a l’Estat espanyol d'aquest programa, finançat per l’Amgen Foundation amb 2 milions d’euros i actua a 10 països diferents, i coorganitza la iniciativa juntament amb el consorci de ministeris d’educació European Schoolnet.

Galeria fotogràfica curs 2015/2016