Amgen Foundation Science Teachers Training Initiative ASTTI: “Salut i ecologia”

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
</head>
<body>

</body>
</html>

Per segon any, l'FCRi es complau a presentar una nova edició del Programa Amgen Teach, adreçat a docents d’Ensenyament Secundari. Es tracta d’un programa de 20 hores de formació, gratuït i reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i que enguany se centra en la temàtica “Salut i ecologia”.

L’objectiu del Programa de formació Amgen Teach 2015-16 és proporcionar als professors de secundària una visió actual sobre  la relació entre l’ecologia i la salut humana. El programa s’estructura en 5 tallers per a 20 docents cadascun,  de 20 hores de durada, que es faran entre l’octubre de 2015 i el maig de 2016,  amb valor curricular atorgat pel Departament d'Ensenyament.

Els tallers tractaran diversos aspectes sobre els impactes de la contaminació atmosfèrica, la qualitat de l’aigua, i el canvi climàtic sobre la salut, així com la influència dels factors ambientals sobre els aspectes neurològics. Per desenvolupar aquestes temàtiques comptem amb la col·laboració d’experts i centres de recerca punters en el seu àmbit, com ara el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental CREAL, el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals CREAF, l'Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l’Aigua IDAEA i la Universitat de Barcelona. També hi haurà sessions de caire metodològic sobre l’aprofitament pedagògic a l’aula d’aquests continguts.

L’objectiu és proporcionar una actualització científica als professors, així com que coneguin de primera mà quina recerca  duen a terme els científics als centres d’investigació. Les diferents visites als centres de recerca inclouran sessions de caire pràctic, amb la realització de tallers i d’activitats ‘hands-on’, que es complementaran amb les sessions teòriques.

Cadascun dels tallers es distribueix en 6 sessions localitzades tant a l’FCRi com a centres de recerca, segons el següent calendari:

Taller 1: del 21 d’octubre de 2015 al 14 de novembre de 2015 - TANCAT
Taller 2: del 25 de novembre de 2015 al 16 de gener de 2016 - TANCAT
Taller 3: del 20 de gener de 2016 al 13 de febrer de 2016 - TANCAT
Taller 4: del 24 de febrer de 2016 al 19 de març de 2016 - TANCAT
Taller 5: del 13 d’abril de 2016 al 7 de maig de 2016 - TANCAT

Calendari detallat PDFdescarrega i Guia pràctica del curs PDFdescarrega

Amgen Teach és un programa de tres anys de durada que vol fomentar l’interès dels estudiants per les carreres científiques mitjançant l’actualització dels coneixements de 300 professors de secundària. La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació FCRi és l’únic partner a l’Estat espanyol d'aquest programa, finançat per l’Amgen Foundation amb 2 milions d’euros i actua a 10 països diferents, i coorganitza la iniciativa juntament amb el consorci de ministeris d’educació European Schoolnet.

El curs 2014-2015 es va dur a terme la primera fase del programa, centrat en el tema de la biomedicina, sobre el qual es va oferir formació a un centenar de docents de secundària.