Consulta ciutadana europea sobre els reptes de futur en salut, medi ambient, seguretat alimentària, energia, transport i benestar social

El 9 de gener de 2016 la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) va organitzar una consulta ciutadana dins del projecte europeu Citizen and Multi-Actor Consultation on Horizon 2020 (CIMULACT). Es tracta d’una consulta ciutadana sobre les seves expectatives de futur en temes de salut, medi ambient, seguretat alimentària, energia, transport i benestar social. La Comissió Europea vol conèixer de primera mà l’opinió dels seus ciutadans i ha encarregat a 30 països diferents la realització d’aquest esdeveniment que l’FCRi organitza a Catalunya amb la col·laboració de Mobile World Center de Movistar.

En aquesta consulta, que va tenir lloc a l'espai Movistar a Barcelona, van participar 31 catalans i catalanes majors d'edat que van rebran informació prèvia i que durant la jornada i van elaborar 6 visions de futur diferents en base a unes plantilles comunes a tot Europa. Els resultats permetran fer una comparativa europea que serà lliurada als respectius representants dels parlaments i a la Comissió Europea. L'FCRi coordina la consulta a Catalunya.

Amb la col·laboració de:

Mobile World Centre és una iniciativa publicoprivada creada per Mobile World Capital Barcelona (MWCB) i Telefónica amb la finalitat d’acostar la ciutadania el món de la telefonia mòbil i d’Internet. És un espai per a descobrir com la transformació mobile està revoluncionant les vies de comunicació, el nostre dia a dia o l’entorn social i empresarial. El Centre és un espai obert als ciutadans que acull una exposició permanent i ofereix una agenda d’activitats vinculades a l’actualitat i a projectes centrats en la transformació social, cultural, tecnològica i econòmica de la mobilitat. Mobile World Centre és també un punt d’informació i difusió de la resta d’iniciatives de MWCB.