Southern Catalonia Nobel Campus

El Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud organitza, de l’1 al 4 de juliol, el «Southern Catalonia Nobel Campus», una trobada que reunirà sis premis Nobel de química, científics d'alt nivell i líders d’R+D+I d’empreses de l’àmbit de la química.

Sota el lema «Chemistry for life», el Nobel Campus té l’objectiu de generar una interacció intensiva entre els premis Nobel i els joves investigadors que hi participaran, en un entorn que permetrà el diàleg i l’intercanvi formal i informal d’experiències i coneixements.

S’han seleccionat 100 joves investigadors (estudiants de màster, doctorat i postdoctorat) del CEICS, d’universitats, d’instituts i de centres de recerca de Catalunya, d’Espanya i de la resta d’Europa. Aquests joves que participaran en aquesta experiència única són investigadors amb un expedient acadèmic excel·lent i ara tindran l’oportunitat de conviure amb sis premis Nobel de química.

Alguns d’aquests joves podran defensar el seu treball de recerca davant dels Nobel i rebre el feedback sobre el projecte en què estan treballant. Els sis premiats amb el màxim reconeixement científic mundial són Sidney Altman, Ry?ji Noyori, Karl Barry Sharpless, Aaron Ciechanover, Richard R. Schrock i Ada E. Yonath.

Algunes de les activitats científiques de la trobada són obertes, com ara les conferències dels premis Nobel i dels líders de les principals empreses químiques. També les taules rodones sobre energia i sostenibilitat, sobre salut i sobre les noves tendències en la innovació empresarial, en què també prendran part científics de relleu internacional. Per participar en aquestes activitats obertes, cal registrar-s'hi.

Dates: de l’1 al 4 de juliol de 2012
Organitza: Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud (CEICS)
Lloc:  Universitat Rovira i Virgili. C/ de l'Escorxador, s/n de Tarragona

Més informació: http://www.ceics.eu/nobel-campus